#79 street art seksyen 7 shah alam

"weh, apa seronok ada kat shah alam?"
"jakel."

--

itu adalah attraction utama untuk ke shah alam, lagi-lagi untuk mak-mak yang sepanjang tahun nak cari bahan baju dan langsir. kih kih kih hashtag gurauje. lagi satu attraction bila shah alam dah dikira sebagai pusat sehenti para hijabster nak cari baju baru buat pakai pergi kuliah nanti. ehek. sambil korang shopping tudung baju tu, korang boleh juga ambil kesempatan untuk melihat sisi lain yang ada di lorong-lorong pusat komersial atas kolaborasi khazanah studio dan pihak mbsa dan talented artists yang terlibat. 

aku agak lambat untuk menjadi yang pertama melihat street art yang diwujudkan. mungkin disebabkan ramai yang dah singgah dan ambil gambar, ada di antara art yang rosak dan diconteng. agak kecewa juga lah bila macam tak ada inisiatif untuk dijaga. lebih-lebih lagi pengunjung yang datang. we should appreciate their hard work and not destroying them, secara sengaja mahupun tidak sengaja. he he he. 

i was impressed by the creativity of the artists to make the dull walls become alive. surely it was not an easy work to be done. good jobs for the teams. (:

next in the future, i really hope that people will recognize shah alam more than just jakel and boutiques and uitm, with more attraction like those street arts. hehe. 


aku tak faham kenapa tiba-tiba ada "kerusi" kat tengah-tengah tu, so please ignore.




dan ada banyak lagi art-art yang lain kalau nak tahu apa kenalah pergi sana dan tengok sendiri. so lepas ni bila orang tanya apa best kat shah alam, dah boleh dah jawab, "street arts." hehe.

No comments:

Post a Comment