#65 if you hold your head high, tears won't fall






[insert your photo here]





tidak selalunya orang-orang yang aku sayang akan ada dengan aku bila mana mereka telah menemui orang-orang yang mengambil alih tempatku dalam hidup mereka. dan mereka tidak lagi mencari aku untuk setiap air mata atau cerita-cerita bahagia mereka. aku menjadi pilihan terakhir atau langsung dibuang terus untuk tidak lagi berhak merasa diperlukan. 

lalu aku hadiahkan sebuah kedinginan pada mereka yang sudah hilang mesranya padaku. aku paksakan mataku untuk pejam daripada bayangan mereka dan kenangan kami yang dahulunya selalu meniti di setiap perbualan. 

pergilah jauh-jauh. jangan cari aku lagi. dalam mimpi sekalipun, jangan sesekali muncul. padamkan saja rindu. musnahkan saja kenangan. noktahkan saja kisah kita.

buat perempuan kalisku, maaf di atas kedinginanku. keakraban kau dan lelaki itu semakin menolakku jauh. selamat mencari bahagiamu di dalam dia.

No comments:

Post a Comment