#75 neutral

dah lama rasanya tak bermadah dekat sini. dah setengah bulan berpuasa, final exam pun dah habis. sekarang ni tinggal berdoa dan bertawakal je nak tunggu result berdebar bukan main. aku tak sempat nak kira dah berapa hari aku menganggur dekat rumah. kawan-kawan dah sibuk pergi interview sana sini, apply sambung master. aku masih begini, masih mencari hala tuju. resume pun takda. mungkin sebab dah set dalam kepala yang aku tak nak kerja di bawah construction. but who knows? 

sebagai manusia biasa, kita ada satu bahagian dalam diri kita yang kita tak nak tunjuk langsung pada sesiapa. sebab kita malu. dan ya, aku ada satu bahagian tu yang memang aku tak nak ada sesiapa tahu. dan aku tak pernah pun ceritakan pada sesiapa. kadang-kadang aku terfikir, adakah ini dinamakan hipokrit? semoga tidak. bagi aku, kita berhak untuk merahsiakan apa-apa yang kita putuskan untuk tidak dikhabarkan. aku sedang dalam proses untuk meneutralkan balik bahagian ni. yalah, benda yang dah jadi habit, yang dah melekat dengan diri memang susah nak ditanggalkan dan di-flush ke lubang tandas. 

semoga aku diberikan kekuatan untuk meneutralkan balik semuanya. sebab, aku pun akan balik ke negeri abadi tak lama lagi. time is running out. 

No comments:

Post a Comment